11 בנוב׳ 2009

Temple Square



סולט לייק סיטי היא בירת יוטה ומרכזה הרוחני של הדת המורמונית (או בשמה הרשמי The church of Jesus Christ of Latter Day Saints). המקדש בסולט לייק סיטי הוא הראשון מבין יותר ממאה מקדשים מורמונים בעולם. מי שטייל מעט באירופה הקלאסית עשוי שלא להתרשם עמוקות מהמבנה עצמו. אכן הוא לא "בליגה" של הקתדראלות הגדולות שתמצאו כמעט בכל עיר באיטליה או בצרפת. מה גם שהכניסה למקדש עצמו אסורה. עם זאת, מתחם המקדש הוא בהחלט יפה ומושקע. הנקיון, הגינון, הפסלים, המזרקות, הכל מעוצב בצורה מאד יפה ומעוררת הערכה. בקיצור, הביקור במקדש הוא בהחלט חוויה מעניינת למי שמבקש ללמוד מעט על הדת המורמונית ועל ההיסטוריה שלה או למי שמחפש גיוון.


במתחם המקדש נערכים סיורים מודרכים בחינם כמעט בכל שעה ביום. הסיור הוא מעט שטחי וזאת בעיקר משום שהוא מודרך ע"י צעירות בנות 19-20, שאמנם מעבירות את התכנים בצורה מאד ברורה וקולחת, אבל השכלתן לרוב די מוגבלת לתכנים הספציפיים של הסיור. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון זה שחלק מתכני הסיור הם בגדר פעילות מיסיונרית. ולמי ששני אלה לא מפריעים, אז זה סיור נחמד ולא נורא ארוך. אפשר גם לוותר ולסייר לבד במרכזי המבקרים שבמתחם.

במשכן (Tabernacle) נערכת מדי יום ראשון בבוקר הופעה של המקהלה המורמונית (Mormon Tabernacle Choir). מדובר במקהלה של יותר מ-300 גברים ונשים בלווי של עוגב ולעתים גם תזמורת שלמה. זאת חוויה מוסיקלית מהנה ביותר! ההופעה מתחילה ב-9:30 (כדאי להגיע לפחות רבע שעה מראש) ונמשכת חצי שעה. בימי חמישי בערב נערכת חזרה פתוחה לקהל שזה תחליף לדבר האמיתי. במהלך השבוע יש לעתים חזרות פתוחות לקהל של נגן העוגב. במהלך הקיץ המקהלה יוצאת לעתים לסיבוב הופעות של מספר שבועות, כך שכדאי לברר מראש.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה