18 בנוב׳ 2009

המקום הכי קסום ביוטה



בדרך מפארק קפיטול-ריף מזרחה, ישנו פארק בשם Goblin Valley. זהו פארק מדינה קטן מאוד והרבה פחות ידוע בהשוואה לפארקים הלאומיים, אך בעיני זהו אחד המקומות היפים ביוטה ובודאי הקסום שבניהם...





האטרקציה המרכזית בפארק היא עמק הגובלינים עצמו. זהו עמק קטן בקוטר של מספר קילומטרים. העמק כולו זרוע בפסלי אבן אדומים בצורת פטריות, או אם תרצו גובלינים. המקום נראה כמו תפאורה של סרט פנטזיה וכך גם מגיבים אליו המטיילים - ילדים ומבוגרים כאחד. בניגוד לפסלי הענק בברייס, כאן הכל בגודל אנושי. גובהן של הפטריות נע בין מטר לשניים שלושה מטרים. המטיילים פשוט משוטטים בין הפסלים, ילדים מטפסים עליהם והמבוגרים לא מספיקים לצלם. ככל שמתרחקים מהחניון, העמק נעשה פחות מישורי והפסלים נעשים צפופים יותר וגבוהים יותר וניתן למצוא מחילות בתוכם.


הטיול במקום הוא קל מאוד ולא מצריך כושר מיוחד. חניון המכוניות נמצא ממש מעל העמק כך שגם נכים יכולים לחזות בשדה הפטריות. ליד החניון נבנתה סככה עם שולחנות פיקניק הצופה לעמק עצמו. אנחנו בילינו בעמק עצמו כשעה ובודאי ששעה עד שעתיים מספיקים כדי ליהנות מהמקום ולחוות את נופיו. שעתיים שתזכרו הרבה זמן אחרי.





רגע... איפה אמרת שזה?


הפארק נמצא מערבית לכביש 24 בקטע שבין I70 ל-Hanksville. מכביש 24 יש פניה לכביש גישה שיביא אתכם אחרי כ15-20 דקות נסיעה לכניסה לפארק. הפארק מרוחק כ-4 שעות נסיעה מסולט לייק סיטי וכשעתיים ממואב. הכניסה עולה (נכון ל-2007) 6$ לרכב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה