5 בנוב׳ 2009

שייט בקרייטר לייק


בספט' 2007 ביקרנו ב-Crater Lake שבאורגון. קיבלנו המלצה מבעלת המלון שבו שהינו ערב קודם, לעשות שייט באגם. זאת היתה המלצת זהב!

 



קרייטר לייק הוא פשוט מקום מיוחד. זהו אגם סגור שנוצר בתוך לע של הר געש לאחר התפרצותו, לפני כ-7,000 שנה. הקרקע בתחתית הלע נאטמה ומי גשם ושלג יצרו אגם. למרות שהוא קטן מהכנרת שלנו, זהו מקווה המים העמוק ביותר בצפון אמריקה ומימיו הם הצלולים ביותר. בקיצור, לא מקרה שעשו מזה פארק לאומי. מסביב לאגם נבנה כביש נופי עם נקודות תצפית כל כמה מאות מטרים. אלה מאפשרות לצפות בפלא מכל זוית אפשרית כמעט...

כמעט... כי הכביש הנופי נמצא גבוה מעל האגם. בין הכביש לאגם מפריד מצוק של יותר מ-200 מ'. בצידו הצפוני של האגם נסלל השביל היחיד שמאפשר ירידה אל שפת האגם ושם גם נבנה רציף שממנו יוצא שייט על האגם. השייט מאפשר לראות את האגם "מבפנים" ולהתרשם מגודלו, מצלילות מימיו ומהצוקים המקיפים אותו. את השייט מלווה מדריך שמסביר על האגם, ועל התופעות האקולוגיות השונות שניתן למצוא בו.


השייט מקיף את ה-Wizard Island – האי הגדול במרכז האגם, שהוא בעצם הר געש בפני עצמו שנוצר מהתפרצויות משנה לאחר היווצרות האגם. בחלק מהשיוטים, ישנה אפשרות לרדת באי למספר שעות, שבמהלכן אפשר לטייל לפסגת ההר. אנו עשינו זאת. חוויה מיוחדת במינה, להיות רק 20 אנשים, לבד, באי באמצע האגם.


השייט הוא אטרקציה די מבוקשת ולא ניתן להזמין כרטיסים מראש. הכרטיסים נמכרים בחניה של ה-Cleetwood Cove סמוך לשביל היורד לאגם. לכן, צריך לקום מוקדם מאד ולבא לעמוד בתור (ובקור). כמו כן, יש לקחת בחשבון שהירידה לאגם היא על שביל שיורד 200 וקצת מטר וזו גם הדרך היחידה לעלות. זהו שביל אספלט נח, אבל בכ"ז עליה.

פרטים מאתר הפארק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה