10 בנוב׳ 2009

הקניון השחור


כרבע שעה מזרחית ל-Mentrose שבדרום מערב קולורדו נמצא הפארק הלאומי Black Cnyon of the Gunnison. מיקומו, הרחק מכל עיר גדולה ומנתיבי התיור הרגילים, עושה אותו למעט לא אטרקטיבי. אבל למי שכבר מגיע מצפים מראות עוצרי נשימה, שלא נופלים בעוצמתם מאלה של ציון או ברייס.






הסיפור כאן הוא די פשוט – נהר הגניסון חצב לו ערוץ בלב הסלע האפור\שחור תוך שהוא יורד מאות מטרים עד להשתלבותו עם הקולורדו, כמה עשרות קילומטרים צפונית לשמורה. זהו קניון צר באופן יוצא דופן ובמקומות מסוימים נראית הגדה שממול כקיר אנכי בגובה של 500 מטר. עיקר הביקור בפארק הוא נסיעה בכביש לאורך הגדה וגיחות לנקודות התצפית השונות אשר נותנות עוד ועוד זוויות לצפות בפלא. ישנם גם מסלולי הליכה בפארק, אך מפאת תלילות הקניון, אין ממש מסלולים היורדים לתוך הקניון עצמו. על אף תלילותו ועל אף מאות המטרים המפרידים בין המטיילים לנהר, ניתן ברוב המקומות לראות את הנהר עצמו – ולא רק לראות! עוצמת הזרימה היא כה חזקה שגם שומעים את הנהר. אגב, גם בעיירה Delta היושבת על גדות הגניסון, כמה עשרות ק"מ משם, כאשר הוא כבר זורם במישור, ניתן להבחין בקצב הזרימה הלא אופייני של הנהר.

כמו לירדן, גם לגניסון שתי גדות. אמנם ישנה גישה לשתיהן, אבל הדרומית היא המפותחת יותר מבחינה תיירותית ופתוחה כל ימות השנה (הצפונית רק בקיץ). מומלץ להקדיש בין חצי יום ליום שלם לביקור בפארק זה. מומלץ גם לצלם הרבה ולהתכונן להתאכזב מהתמונות – מה לעשות, יש מקומות שאת עוצמתם לא ניתן לתפוס בתמונה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה