18 בנוב׳ 2009

קפיטול ריף


במקומות כתיקונם זה היה מהווה מקום עליה לרגל למיליוני תיירים. אבל כשאתה בכיתה אחת, עם פארקים כמו ציון, ברייס וארצ`ס, קצת קשה להתבלט. אז למרות שקפיטול-ריף אינו "הכי" לפי שום פרמטר, אפשר למצוא בו הרבה ממה שיש אצל שכניו. מי שאוהב טיולי מדבר, עם קניונים צרים, צוקים, עמודי אבן, קשתות ועוד – כל אלה יש בשפע בקפיטול ריף. אנחנו בילינו שם יומיים ועשינו רק חלק קטן. להלן המסקנות...

אם יש לכם רק זמן קצוב, הנהיגה על כביש 24 שחוצה את השמורה ממזרח למערב היא יפה מאוד. בצד המזרחי הכביש מתפתל בתוך קניון, עם צוקים אדומים ופסגות אבן לבנות שנראות כמו הכיפה של בנין הקפיטול (ומכאן השם). אפשר להאריך את הטיול הרכוב בנסיעה דרומה ממרכז המבקרים בדרך הנופית לאורך הצוק שמעטר את מערב הפארק.

הליכה קלה ויפה יש ב-Grand Wash – ק"מ וחצי (מישוריים) לכל כיוון בתוך קניון מתפתל. מאחר וזה מסלול הלוך חזור, אפשר ל"חתוך" בכל רגע, אבל מומלץ מאוד להגיע ל-Narrows – קטע של הקניון בו הוא צר עד כדי 5-6 מטר ו-200-300 מטר עומק (בתמונה). בצידו המערבי של הקניון, בכניסה מהצד של הדרך הנופית ישנו מסלול אתגרי יותר ומדהים ביופיו העולה ל-Cassidy Arch, זאת עליה של 300 מטר והמסלול כולו לוקח כשעתיים וחצי. למי שכוחו במותניו – מומלץ בחום (אבל עדיף בבוקר כשעוד קריר...). אפשר לשלב את שני המסלולים לטיול יום של 4-5 שעות.

מצפון לכביש 24 יש מסלול קצר עם מעט עליה בתחילתו המוביל ל-Hickman Bridge. אפשר גם להאריך את הדרך עם מסלול של מספר ק"מ העולה לאורך קו המצוק. משני המסלולים אפשר ליהנות מתצפית יפה על ה-Capitol Dome ושאר הכיפות שמעטרות את הפארק.

בצד המערבי של הפארק יש מסלול יפה שעולה ל-Chimney Rock – עמוד מדהים ש"שולט" על העמק ממערב. מהעמוד אפשר להתרשם גם מהכביש. המסלול המלא הוא מעט ארוך. אנחנו עשינו רק חלק ממנו כאשר עלינו עד לנקודת תצפית על הסלע ועל הצוקים של צפון מערב הפארק.

כמו שאר הפארקים באיזור, הכי מומלץ להגיע לכאן באביב או בסתיו, כאשר הטמפרטורות נוחות. מומלץ גם לתכנן לטייל בבוקר כאשר עוד קריר. בקפיטול ריף אין דמי כניסה, אם כי לדרך הנופית יש לשלם 5$. למי שמגיע לכאן, מומלץ גם להיכנס ל-Goblin Valley הנמצא כשעה מזרחה.

בעיירה Torrey הסמוכה ישנם עשרות מוטלים ומלונות ומספר מסעדות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה