10 בנוב׳ 2009

שיני המסור

בקיץ 2008, במהלך טיול במדינת איידהו, היינו יומיים ב- Sawtooth National Recreation Area. מדובר בפארק רחב מימדים, שמרבית שטחו הרים, יערות, אגמים וערוצים זורמים. במובנים רבים, אין לפארק זה "מה לחדש". כלומר, הנופים שם דומים מאד באופיים וביופיים לאתרים אחרים לאורך הרוקיס האמריקאים כמו הגרנד טיטון או הנופים של הרוקיס בקולורדו ובצפון יוטה. המקום גם פחות מפותח מבחינה תיירותית ביחס לפארקים לאומיים. מלבד הכביש הראשי שחוצה את הפארק, אין כמעט כבישי נוף או כבישים סלולים בכלל בפארק. מצד שני למי שחולף באזור ויש לו יום יומיים פנויים בכיס, שווה בהחלט להכנס. להלן תיאור הביקור שלנו שם:

לפארק הגענו מדרום על כביש 75 ונכנסנו למרכז המבקרים לקבלת מפות והמלצות. משם המשכנו מערבה עד למעבר Galena. הנופים בדרך פסטורליים, אבל העיקר מתגלה אחרי המעבר, כאשר רכס ה-Sawtooth והעמק של נהר הסלמון מתגלה. המשכנו עם הכביש צפונה. למרגלות הרכס יש מספר אגמים יפים ומומלץ לסטות מהכביש ולטייל לידם. אנחנו יצאנו לטיול רגלי בחורש שליד אגם Petit.
אח"כ סטינו לכיוון ה-Redfish Lake. זהו האתר הכי פופולארי בפארק. לחוף האגם יש כל מיני אטרקציות. שכרנו סירת פדאלים ופידלנו לנו מעט על האגם. יש גם קיאקים, חופי רחצה, אוכל (איך לא) וכל זה לנוף הפסגות המשוננות של ההרים הנישאים כמעט 2,000 מטר מעל האגם. יש שם גם אפשרות לקחת שייט שחוצה את האגם שיביא אתכם לנקודת מוצא לטיולים בהרים. אנחנו לא הספקנו. את הלילה עשינו בעיירה Stanley הסמוכה.

למחרת יצאנו לטיול רגלי ל-Sawtooth Lake. מדובר בטיול למטיבי לכת שנכנס עמוק ללב ההרים ומגיע לאגם. מדובר ב-8 ק"מ לכל כיוון עם עליה של יותר מ-500 מטר. למי שמסוגל זה מומלץ בחום. לא רק שמראה האגם הוא מהמם, אלא שגם הדרך עצמה יפה והנוף משתנה כמעט כל צעד שעושים.

אח"כ נסענו לתצפית קצרה על ה-Stanley Lake ואת סופו של היום בילינו בנסיעה מזרחה על כביש 75 היוצא מהפארק. הכביש נוסע בתוך הקניון של נהר הסלמון. בתחילתו הנופים הם ירוקים ומיוערים, אך ככל שיורדים בגובה הנוף נהיה צחיח יותר ולבסוף מצאנו את עצמנו במדבר צחיח לחלוטין. קונטרסט גמור לנופים שעזבנו שעה קודם. בדיעבד קצת הצטערנו שלא היה לנו יותר זמן לקטע דרך זו, אך בכל זאת גם כמה עצירות בנקודות תצפית זה משהו.

כמו מקומות אחרים בצפון מערב, העונה הטובה לטייל כאן היא בקיץ, מיוני ועד ספטמבר. למי שמתכנן טיולים רגליים יותר רציניים יש לקחת בחשבון שגם ביולי עוד ייתכן שלג שיכסה את השבילים בהרים.