4 בנוב׳ 2009

Big Basin Redwood State Park

הנה מקום קטן ויפה בקטע שבין מונטריי לסן-פרנסיסקו: Big Basin Redwood State Park. עצי הרדווד מילאו פעם את כל קו החוף של צפון קליפורניה. היום אפשר לראות את המעט ששרדו, במספר שמורות, בעיקר בפינה הצפונית של קליפורניה. פארק זה הוא הגדול ביותר מבין פארקי הרדווד שבאזור סן-פרנסיסקו.

על כביש 1 צפונית לסנטה קרוז פנינו לכביש 9 שנוסע צפונה לעבר boulder creek ומשם מערבה על כביש 236 הנכנס לפארק עצמו. זו נסיעה איטית ומפותלת, אבל יפה מאוד וגם לא ארוכה במיוחד – תוך פחות משעה הגענו לפארק. חנינו ליד מרכז המבקרים ויצאנו לטייל. בפארק יש מבחר יפה של מסלולי הליכה באורכים שונים. אנחנו, בהמלצת הריינג'רית, עשינו את ה-dool trail – סיבוב של 5 ק"מ בערך, קל יחסית, ללא עליות או ירידות רציניות. הדרך עוברת בלב חורש צפוף, עם הרבה מאוד שיחים, שרכים, מוס... בקיצור הרבה ירוק בעיניים. כמובן, היו גם עצי רדווד ענקיים לכל אורך המסלול. ראינו שם תופעות שונות של התפתחות היער, כמו עצים נפולים שחורש חדש צומח על הגויה שלהם, או עצי רדווד שצמחו באלכסון, אולי כדי להשיג לעצמם פיסת שמיים.

הטיול ארך שעתיים ואחריו המשכנו עם כביש 236 צפון מזרחה, חזרה עד השתלבותו מחדש עם כביש 9. בקטע זה הכביש הוא צר ואיטי. מרגע שעולים על כביש 9 הנסיעה היא קלה יותר. שם אפשר להמשיך לפי השילוט לעבר אחד הכבישים המהירים לסן-פרנסיסקו. הקטע הצפוני של ה-9 עובר דרך פארק מדינה נוסף (castle rock) בו לא עצרנו, מלבד בנקודות תצפית.

המעבר בפארק הוא חינם, אך על חניה יש לשלם 6$ לרכב. התשלום נעשה במרכז המבקרים. ניתן גם לקנות מפת שבילים של הפארק ב-3$.