8 בנוב׳ 2009

רובע פרימונט בסיאטל


איפה עדיין עומד בגאון פסל ענק של לנין? ברור – ברובע פרימונט (Fremont) בסיאטל! הרובע נמצא מעט צפונית לדאונטאון של סיאטל, צפון מערבית ל-lake union. למי שמגיע לרובע מצפה מפגש עם מבחר פסלי חוצות נועזים ומשעשעים. זה רחוק מלהיות אומנות מודרנית מתוחכמת, אבל גם לא סתם קיטצ'. לכל פסל או מייצג יש סיפור מעניין מאחוריו. יש שם שלד של טיל אמיתי שבמקום להישלח לחלל הוא נצבע בצבעים אחרים והוצמד לפינתו של בית. יש תחנת רכבת ישנה ובה פסלי אנשים המחכים לרכבת (שלעולם לא תגיע). וכמובן – יש את לנין, פסל מתכת אותנטי שנמצא זרוק אי שם במזרח אירופה של אחרי הקומוניזם והובא לסיאטל. רבים מן הסתם טענו ש"איך אפשר?!" וש"לא יעלה על הדעת!". אבל הפסל השתקע, התרגל לסביבה והיא אליו.

הטופ של הביקור בפרימונט היה ללא ספק "הטרול של פרימונט". זהו פסל בטון ענק של טרול, אשר ידו האחת אוחזת מכונית פולסווגן חיפושית (אמיתית). הטרול מתגורר מתחת לגשר אורורה, עליו עובר הכביש המהיר. המקום מוצל ויש בו גם ספסלים וניתן לשבת לנח בו במהלך הטיול הרגלי.




שעה, שעה וחצי הספיקה לנו לסיבוב נינוח בין הפסלים והמייצגים. לפני כן, ישבנו בבית קפה נחמד לפתוח את היום, ונראה היה שגם מסעדות לא חסרות שם. היה זה יום ראשון וזכינו גם ליהנות משוק שהחל לפעול בשעות הצהרים המוקדמות (אינני יודע האם זה רק בימי ראשון) בחלק המערבי של הרובע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה